På onsdagen skulle den legendariska Detroit-producenten James Dewitt Yancey, mest känd som Jay Dee eller J Dilla, ha fyllt 50 år. I samband med bemärkelsedagen lanserade NBA-laget Detroit Pistons och rapparen Royce da 5’9″ en unik J Dilla-kapselkollektion bestående av flera plagg, skriver Complex. I samband med lanseringen uttalade sig Royce:

“Dilla’s enduring legacy is a treasure that must be safeguarded at any expense. It is a great honor to be responsible for curating his likeness in this exclusive merchandise drop entrusted to me by his estate and the Pistons. This campaign holds major significance not just for myself, but also for the city of Detroit and the hip-hop community as a whole.”

Bilal Saeed, ansvarig för samarbetet hos Detroit Pistons, säger vidare:

“Those familiar with Dilla’s musical genius understand his impact on hip-hop but there are still so many who aren’t familiar with his legacy. The Pistons wanted to tell his story in a creative way while also continuing to shed light on the city’s impact on music around the world.”

Kollektionen har även tagit fram med Dillas mamma, “Ma Dukes”, och hans döttrar Ja’Mya och Ty’Monae som medverkar i en kampanjvideo för kollektionen.

J Dilla avled i februari 2006 efter att ha kämpat mot autoimmun sjukdom under några års tid. Han blev 32 år gammal.

J Dilla-kollektionen släpps den 13 mars 2024Detroit Pistons webbshop.

Foto: Press / Detroit Pistons