Nigel Sylvester och hans projekt Pyradice går ihop med New Era och släpper mössor.

Nigel Sylvester tillhör egentligen BMX-cyklingens snarare än modevärldens toppskikt. Den 27-årige jamaicanen flyttade till New York i 20-årsåldern och har sedan dess hunnit göra sig ett stort namn. Numera är han proffs och sponsrad av företag såsom Nike, Gatorade, G-Shock (för vilka han även fått släppa ett par egna klockmodeller) och Beats by Dre. Han har även släppt Youtube-klipp med bland andra French Montana och Pharrell där man kan ta del av hans skills.

Utöver cyklandet har han en liten klädlinje med namnet Pyradice, som säljer t-shirts, mössor, kepsar och accessoarer. Nu står det klart att Sylvester och hans Pyradice inlett ett samarbete med populära New Era för en kollektion beanies, planerade att släppas successivt under vintern med den första releasen redan nu på fredag. Mössorna kommer i takt med att de släpps finnas tillgängliga för köp på Pyradices hemsida. Där kan man även ta del av en lookbook för kollektionen.

// David Melander