“We must edu-tain.”

Den kreativa ikonen Pharrell Williams är just nu aktuell med både nytt modesamarbete och en Netflix-serie för barn. Under helgen rapporterades det att Pharrell fått rollen som exekutiv producent för den nya Netflix-serien “Brainchild”, som beskrivs som en spin-off till National Geographics “Brain Games” och syftar till att lära unga tittare om teknologi, aktuella händelser och vetenskap på ett sätt som både är lärorikt och underhållande.

“I got involved with Brainchild because there is a desperate need to raise awareness about the importance of science with our youth,” har Pharrell Williams tidigare sagt till Variety. “We must edu-tain.”

“Brainchild” finns att streama på Netflix och går i Sverige under namnet “Supersmart!”. Se trailern nedan!

Pharrell är också aktuell med en gemensam kollektion med designmärket Chanel som går under namnet “Chanel Pharrell” och i ett nytt fotogalleri från Harper’s Bazaar Korea kan han ses sporta en rad av de kommande plaggen.

Av bilderna att döma kommer både t-shirts, fiskehatt, loafers, hoodies, en morgonrock samt ett antal accessoarer vara en del av kollektionen. Se bilderna nedan samt en teaser där det framkommer att nyligen bortgångna Karl Lagerfeld kom upp med namnet till samarbetet.


Visa det här inlägget på Instagram

…and of course, Karl named the collection #CHANELPHARRELL @chanelofficial #ad

Ett inlägg delat av Pharrell Williams (@pharrell)