Sedan i söndags är fotbolls-VM i gång och många svenska fotbollsfans är besvikna att Sverige missat årets mästerskap. Samtidigt så har många svenskar även ett hjärta som bultar för andra länder – och i synnerhet med en koppling till något av de 32 länder som deltar i årets VM. Därför lanserar Oddset nu en lång rad alternativa VM-tröjor. Det handlar om 32 olika landslagströjor – som blandar det svenska emblemet vid hjärtat med färger från andra länder. Det blir helt enkelt ett sätt att visa vilka två landslag man brinner lite extra för.

– Det finns många svenskar där ute som har en koppling till något av årets VM-länder. Det kan vara att man har rötter i ett annat land, är väldigt förtjust i det japanska köket, har en semesterbostad i Spanien eller är anglofil och älskar den engelska kulturen. Oavsett vad, så finns det alternativ att heja på nu när Sverige inte är med. Därför lanserar vi det här initiativet. För vi vet att det blir roligare att följa mästerskapet om du har ett landslag att följa lite extra, säger Ken Söderqvist, Brand Manager Oddset, Svenska Spel Sport & Casino i ett pressmeddelande.

Några av de medverkande i Oddset-kampanjen är skådespelaren Matias Varela, med kopplingar till Spanien, samt artisten Migi som hejar på Frankrike som sitt andralag i årets VM.

– Frankrike och Paris är en stor del av min barndom och landet kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat. Flytten till Uppsala som sjuåring var tuff, men efter att ha hittat mina bästa vänner där är jag numer väldigt lycklig. Idag känner jag stor stolthet över båda mina nationaliteter och i årets mästerskap kommer jag ta på mig Oddset-tröjan och göra allt för att Kylian Mbappé och gänget ska kamma hem guldet, säger Miguel ”Migi” Kouyaté vidare.

Fotbolls-VM 2022 går av stapeln i Qatar och pågår mellan 20 november och 18 december. För alla fans där ute så finns Oddsets speciella VM-tröjor att köpa på dittandralag.se och kostar 99kr.

Foto: Oddset / Svenska Spel & Casino