Idag lanserar Nike en film som hyllar alla kvinnor som pushat sig själva till att göra september till sin mest aktiva månad någonsin.

Genom att lyfta fram den tjugofemte födelsedagen för ”Just Do It” har Nike inspirerat kvinnor runt om i Europa till att utforska möjligheter, testa gränser och nå nya mål.

Filmen, regisserad av Adam Berg, innehåller platinasäljande popstjärnan Jessie J och Gerard Pique från FC Barcelona, som båda förkroppsligar andan av Nikes Just Do It.

Jessie J kommer också att ha en egen NTC utmaning där du kan bli involverad och ta din egen träning till nästa nivå.

”Nike challenged me to Just Do It, so I’m doing it” kommenterar Jessie J. ”I’ve been hitting the gym hard already and I hope that in some way I can help to inspire more women to take up the challenge”.

Under september kommer en serie av unika och spännande Nike+ utmaningar hjälpa kvinnor att starta sin #justdoit-resa. Den första Nike+ utmaningen i Europa, ”Run The Distance” bjuder in kvinnor och deras vänner till att kollektivt springa ett maraton på en vecka och registrera varje steg på Nike+. ”NTC Early Bird” utmanar dig till att pusha dina morgonrutiner som aldrig förut.

När september, den mest aktiva månaden någonsin når sitt slut, utmanar Nikes senaste ”Possibilities”-film kvinnor att fortsätta att nå nya personliga mål och ta in det extraordinära i vardagen. Gå upp tidigare, träna hårdare, springa snabbare och längre distanser. Fortsätta att trotsa sina gränser med Nike+ Running, Nike Training Club och NikeFuel.

Nike+ digitala ekosystem har fler än 18 miljoner globala medlemmar. Varje person uppmuntras till att dela sin aktivitet genom hashtagen #justdoit för att inspirera andra kvinnor till att förverkliga nya ”possibilities”.