I år firar Reeboks ikoniska Club C 85 hela 35 år. I samband med detta lanserar Reebok en ny kampanj med Grammis-prisade artisten Molly Sandén. Reebok beskriver den minimalistiska siluetten som “tidlös och universell: saker som ålder, kön, samhällsklass eller subkultur spelar ingen roll – Club C har alltid överskridit gränser och grupptillhörigheter”. Molly Sandén säger i ett pressutskick:

– Eftersom Reebok varit ett självklart val i garderoben sen jag var liten och skaffade mina allra första sneakers är jag stolt och glad över att få vara med och uppmärksamma det här 35-årsjubileet. För mig är det viktigt med en stil jag kan stå för, som säger något om vem jag är. Där passar Club C in perfekt – de passar till allt, så jag har stor frihet att matcha dem som jag vill och skapa en egen look.

Vidare beskriver Nicolas Nath, Reebok Brand Director, den nya lanseringen:

– Tänk på ett par klassiska vita sneakers och det är Club C du ser framför dig. Det här är en sko med en gedigen historia. Den släpptes som tennissko i mitten av 80-talet men plockades snabbt upp av streetkulturen. Internationellt frontas 35-årsjubileet av storstjärnorna Gigi Hadid och Khalid. Här i Sverige har vi Molly Sandén och det är vi otroligt stolta över. I våra ögon är hon den ultimata Reebok partnern, en modig, cool och trendsättande ikon som förenar sport med mode.

Skon kostar 799 SEK och släpps exklusivt hos Nilson Shoes online den 26:e maj samt i deras butiker i början av juni.

reebok-molly-2020-LS