Firandet av hiphopkulturens 50-årsjubileum fortsätter och denna gång har Mitchell & Ness teamat upp med en rad klassiska skivbolag inom genren. Detta efter att ha hyllat framstående storstäder för hiphopens utveckling i samarbete med graffiticrewet TATS CRU förra månaden.

“Hip-Hop Heritage Jersey”-kollektionen utgörs av samarbeten med skivbolag som Death Row, Roc-A-Fella, Ruff Ryders Entertainment, So So Def Recordings och Top Dawg Entertainment. För detta har sportklädesmärket skapat individuella tröjor med loggor och designer som definierar respektive bolag. Däribland referenser till So So Defs afrologga och Death Rows elektriska stolen-motiv på de fotbolls- och basketinspirerade tröjorna.

“We are thrilled this partnership presents fans a unique opportunity to celebrate Hip-Hop’s 50th Anniversary as well as their favorite artists and labels through this collection. These jerseys represent an era that revolutionized music, fashion, and popular culture, and we’re proud to honor that legacy”, säger märkets VD Eli Kumekpor i ett uttalande.

“Hip-Hop Heritage Jersey”-kollektionen släpptes online i fredags och finns tillgänglig via Michell & Ness. Se bilder nedan!

Foto: Mitchell & Ness