Artisten blir adidas Originals nya ansikte i höstens reklamkampanj ”Unite all Originals” som går live idag.

Kampanjen, som visar upp adidas Originals nya höstkollektion, kommer framförallt drivas i digitala och sociala medier men kommer även att synas på stan i Stockholm, Göteborg och Malmö. Samarbetet sträcker sig dock längre än Malcolm som affischnamn, i höst kommer samarbetet att fördjupas i en digital kampanj.

– Malcolm B är en grym artist och en orubblig förebild för många. Med hans attityd, äkthet och viljan att gå sin egen väg känns han som en given medlem i adidas Originals-familjen. Vi hoppas på ett långsiktigt samarbete där vi kan växa tillsammans, säger Filip Göransson, pr-chef på adidas.

– Det känns kul att få jobba så nära med adidas Originals eftersom de har en tung koppling till den musikstil jag håller på med, och det här passar perfekt nu i höst när jag är aktuell med mitt kommande skivsläpp. Det kommer bli en galen höst, säger Malcolm.

I kampanjen syns Malcolm B i adidas Originals nyheter för hösten. Både dam- och herrkollektion är inspirerad av världens snabbaste djur, geparden. Bland annat syns produkter från adidas trendkollektion men även från huvudkollektionen. I höst återfinns också klassiska plagg som adidas wind breaker och track top i uppdaterade versioner.

I och med samarbetet sällar sig Malcolm B till en exklusiv skara artister som samarbetat med adidas genom åren. Till familjen hör bland andra Robyn, Snoop, Ian Brown och ett av de första samarbetena, Run DMC, som nu återförenas med adidas Originals; http://www.adidas.com/se/apps/unite/

Alla produkter går att köpa hos utvalda återförsäljare samt på adidas webshop; adidas.se/shop