Maison Margiela och Reebok lanserar nästa vecka ”the Classic Leather Memory Of” och “Club C Memory Of”, ett resultat av det pågående kreativa samarbetet mellan de två varumärkena. Dessa siluetter kommer finnas i helvitt samt helsvart, som först ut av hela fem nya sneakers under våren. John Galliano, creative director på Maison Margiela, ska tolka en serie av Reeboks klassiker genom sin signaturteknik känd som ”Memory Of”.

“The technique evokes the impression of familiar elements through the deconstruction of garments and accessories. It is the visual recollection of an object or feeling that is no longer materially visible, but palpable through an outline or suggestion: the memory of something that once was. An established part of the evolving grammar of Maison Margiela, the memory of draws on the illusionary and often figurative codes of the house’s creative practice. Applied to the traditional sneaker designs of Reebok, the technique highlights identifiable facets engrained in our collective memory and activates our shared visual perception.”

Maison Margiela x Reebok “Classic Leather Memory Of” och “Club C Memory Of” släpps 25 mars 2022 via Maison Margiela-butiker samt på maisonmargiela.com och Reebok.se.