De senaste åren har Lidl Sverige lanserat ett flertal kollektioner av kläder, accessoarer och skor som uppmärksammats på olika sätt. Hösten 2020 lanserade exempelvis Mwuana sneakers i tre färger, för blott 149 kronor på lågprismatbutiken.

– Vi är mycket stolta över att fortsatt etablera oss inom detaljhandelns modevärld genom att kunna leverera uppmärksammade kollektioner. Vi är ödmjukt tacksamma över det stora intresset och varma mottagandet från våra kunder. Det driver oss till att överträffa förväntningarna även i år, Fredrik Marmbrandt, Marknadschef på Lidl Sverige.

Nu kommer en ny klädkollektion i sann Lidl-anda som består av en tidlös track-suit, som kommer i två olika utföranden och finns tillgänglig i damstorlekarna 32—46 och herrstorlekarna M—XL. Utöver track-suiten består den nya ”#Lidl-kollektionen” av sneakers i två olika färger, vit och blå, i storlekarna 37 – 46. Dessutom kommer det att finnas T-shirts, mössor, kepsar, fiskehattar och sportstrumpor i varumärkets färger: gult, blått och rött.

– I år har vi teamat ihop oss med set designern Clara Dayet och fotografen Amanda Gylling när vi har tagit fram kampanjen för vår nya merch. Vi ville presentera kollektionen på ett lekfullt sätt och Clara och Amanda har genomfört uppdraget med bravur, säger Jenny Canborn Eenfeldt, PR-specialist på Lidl Sverige.

Den nya kollektionen finns tillgänglig i butik från och med 4 december 2023. Försäljningen pågår så länge lagret räcker.

Här är produkterna i den nya #Lidl-kollektionen:

  • Track-suit (blå och röd) – 149: –
  • Sneakers (vita och blå) – 199: –
  • T-shirts (vit, röd, blå och svart) –59.90: –
  • Magväska (svart/färgglad) – 99.90: –
  • Keps/mössa/hatt – 79.90: –
  • Strumpor –19.90: –