Det svenska klädmärket anknyter till de svenska skogarna och präglas av naturinfluenser.

När WeSC grundades år 2000 bestod streetwear till största delen av t-shirts, kepsar och jeans och hade unga killar som målgrupp. Idag har streetwear utvecklats mot ökade inslag av mode samtidigt som traditionellt mode har ökade inslag av street. Den utvecklingen är grunden till streetfashion, vilket WeSC var först med att lansera. På bara ett par år har WeSC blivit ett av de starkaste varumärkena inom segmentet streetfashion med försäljning i 24 länder, 28 konceptbutiker och över 2600 återförsäljare.

Nu presenterar WeSC, som är nominerade i kategorin till “Årets Bästa Svenska Streetwear” i Kingsizegalan 2013. Se bildgalleri nedan samt även de nya hörlurar som presenteras hösten 2013:

[pgallery id=”H3N48N54QQ” /]

WeSC beskriver höstkollektionen 2013 enligt nedan:

It’s a collection that is appropriate for the colder season, inspired but the colors and animals that you find in the Swedish woods that we love. Outerwear that’s comfortable, stylish and practical without being dull – such as bombers, coats, parkas and shells in cotton, wool, leathers and more for men and ladies. The knitwear is incredibly soft – the structured pieces as well as the staples and basic knitwear that every wardrobe needs. The women’s and mens knitwear are strongly influenced by each other but with the differences
complementing each other well!

65ba07add7a32f7b0a037f23