Med svensk entreprenör som medgrundare.

Efter ett flertal ambitiösa och framgångsrika kampanjer står det nu klart att Kim Kardashians SKIMS blir officiell partner för basketligorna NBA, WNBA och USA Basketball.

I ett uttalande under måndagen presenterades partnerskapet, där medgrundaren och kreativa direktören Kim Kardashian menade att samarbetet var ytterligare ett tecken på märkets “growing influence on culture.”

“Together, SKIMS and the NBA will connect people of all backgrounds through fashion, sport, and talent, and I look forward to seeing the partnership thrive”, säger världskändisen.

Nyheten kommer kort efter att SKIMS lanserat sin nya herrlinje så sent som förra veckan. En kampanj som frontades av brasilianska fotbollsstjärnan Neymar Jr., NFL-spelaren Nick Bosa och NBA-proffset Shai Gilgeous-Alexander.

I ett eget uttalande under måndagen förstärkte NBA-delegaten Adam Silver att samarbetet vittnade om märkets ökande inflytande.

“We look forward to bringing NBA fans and SKIMS users unique experiences, new offerings, and premium products through our partnership.”

I juli beräknades SKIMS – som grundats av Kim Kardashian och svenska Jens Grede – vara värt fyra miljarder dollar.

Foto: SKIMS/NBA