Till nästa år firar Levis 150-årsjubileum för klassikermodellen 501, ett ikoniskt plagg som de flesta av oss någon gång burit. Under årens lopp har modellen haft olika utformning, i år är fokus på 90-talsinspirerande 501:or, med Levi’s 501® ´90s.

Nu lanserar Levi’s en ny kampanj, “501®: The Number That Changed Everything”, där varumärket samarbetat med sju profiler inom olika segment. Levi’s menar att deras “berättelser förkroppsligar andan i Original 501®, och var och en besitter ett unikt perspektiv som omfattar den förändring som behövs för att inspirera till tillväxt och personlig utveckling.”

Den nya kampanjen frontas av artisten och skådespelaren Kid Cudi, designern och kulturbäraren Tremaine Emory och innovatören och grundaren, av legendariska Beastie Boys, Mike D. I kampanjen syns även Nathan Westling (modeikon), Gia Seo (modell/creative director), Gabriella Karefa-Johnson (stylist) samt Staz Lindes (musiker). I samband med lanseringen säger Kid Cudi:

“I think change is a part of life and you have to welcome it with open arms.”

Kampanjen “501®: The Number That Changed Everything” lanseras den 1 februari 2022.