Nu står det klart att stjärnskottet Jenna Ortega från den högt uppskattade Netflixserien ”Wednesday” blir ansiktet utåt för ett nytt Adidas-märke. Adidas Sportswear är namnet på sport- och modejättens nya satsning som också blir företagets första nya märke att lanseras på 50 år. 

I ett uttalande i samband med att hennes ambassadörskap presenterades sa Jenna:

“My love for Adidas is one that goes back years. It’s always had such a presence in sports, music and culture and continues to be an innovator in so many ways. Growing up for me it always had to be adidas sneakers and Ts as the go-to. To this day, so much of my wardrobe is made up of the iconic three stripes. I feel so honored to become a part of this legendary family of changemakers and be the face of its all-new label. Can’t wait to show you guys”.

Brian Gevy på Adidas uttryckte sin glädje över att det är just Jenna som har valts till märkets ambassadör. Han sa:

“At Adidas, we are constantly looking at ways we can push the boundaries in both sport and culture. It’s so exciting that we can announce that Jenna Ortega has joined us, to launch our first new label in 50 years. A progressive and passionate next generation pioneer that is making waves across the globe, her fresh and creative way of thinking is what we, as a brand, found ourselves on and continue to be inspired by”.

Adidas Sportswear kommer att göra kläder som anspelar på den nya generationens sätt att leva och klä sig, kombinerat med Adidas nuvarande klassiska och tidlösa design. 

Den första kollektionen planeras att släppas den 9 februari 2023.

Foto: Adidas 

65ba07add7a32f7b0a037f23