Imenella medverkar i ny kampanj för PUMA – med kvinnor som utmanar samhällsnormer


 

 

Sportvarumärket PUMA samlar nu sina kvinnliga ambassadörer för att hylla de kvinnor som främjar en jämställd bransch inom sport och kultur, i syfte att inspirera andra kvinnor runt om i världen. I kampanjen “She Moves Us” berättar PUMAs kvinnliga ambassadörer hur de blivit dem de är idag, var de finner sin inspiration, de motgångar de mött längs vägen, kvinnorna som stöttat dem och hur de tagit sig till toppen inom respektive fält.

 

För den globala kampanjen frontar den internationella popstjärnan Dua Lipa tillsammans med framstående kvinnliga atleter, däribland svenska och norska fotbollstalangerna Fridolina Rolfö och Ingrid Engen. I den nordiska kampanjen möter vi albumaktuella artisten och koreografen Imenella, den svenska juniorvärldsmästaren i tresteg och längdhopp Maja Åskag, norska landslagsstjärnan i handboll Veronica Kristiansen, människorättsaktivisten och grundaren av “She for She Pad”s Mary Consolata Namagambe och UWCL-mästaren och svenska fotbollandslagets egna Nilla Fischer.

 

– Det arbete vi gör idag lägger grunden för nästkommande generation, det är det som dagligen driver mig. Det krävs mod för att gå sin egen väg, utmana normer och jaga de stora drömmarna. She Moves Us visar världen vad vi som kvinnor, atleter, aktivister och artister går för. Vi visar alla unga kvinnor att vi finns här för dem, att vi gör det här tillsammans. Varje dag ger oss en ny möjlighet att göra vår värld till en mer jämställd plats. Ett förändrat narrativ börjar med dig och mig, säger Nilla Fischer i ett pressmeddelande.

 

Kampanjfilmen för “She Moves Us”, som går att se nedan, är regisserad och skapad av den kreativa och kvinnliga duon Hajan Jabar och Entisar Mohammednur från MERAKI STHLM.

 

– När PUMA hörde av sig med förfrågan om ett kvinnligt produktionsteam till denna kampanj hade vi bara ett svar på frågan – JA! Både Entisar och jag är stora förespråkare för att lyfta våra medsystrar och kan relatera till utmaningarna som vi kvinnor möter i en mansdominerad bransch. Den kvinnliga energin under inspelningen gav oss en känsla av tillhörighet och ett kvitto på att vi kan uppnå magi när vi stöttar och lyfter varandra, säger Hajan Jabar, Co-founder och Creative manager av MERAKI STHLM.

 

 

 

 

PUMAs Spring/Summer 2022 kollektion lanserades igår den 8 mars och finns tillgänglig via PUMA.se och hos utvalda återförsäljare som Boozt, Intersport och Stadium. Se ett urval av bilder nedan!

 

 

 

 

Foto: PUMA

 

 



Publicerat:
Redaktionen



NULL