Fendi förebereder sig nu för varmare årstider med sin nya vår/sommarkollektion. Ansiktena utåt är globala ambassadörer för märket som amerikanska skådespelaren Jeremy Pope, kinesiska skådespelaren och sångaren Kuanghan Hsu och italienska skådespelaren Massimiliano Caiazzo.

De tre männen erbjuder en ny titt på den Silvia Venturini Fendi-designade kollektionen, som debuterade på runway i juni förra året. Plaggen har skapats som en homage till Fendi-fabriken i Capannuccia i Italien och lyfter lyxiga läderprodukter jämte subtila workwear/hantverks-samlingar.

Detta syns i form av plagg som vida byxor, längre shorts, överdelar, skräddarsydda byxor och läderförkläden. Vare sig det är ready-to-wear-plagg, väskor eller accessoarer förmedlas kollektionens “utilitarian elegance” genom nyanser av krita, enbär, hennafärg, vallmo, mjuk salvia, kalksten och vete.

Ta en tit nedan på kollektionen som släpps inom kort online och i affär.

Foto: Fendi