Carlings utforskar framtidens mode genom att lansera kollektionen Neo-Ex tillsammans med den artificiella influencern “Perl.www”, världens första kollektion som endast existerar digitalt. Precis som kollektion existerar bara ”Perl.www” digitalt, där hennes närvaro som människa suddar ut linjerna mellan digitalt och verkligt liv. Med hjälp av digitala skräddare (3D-designers) har Carlings utformat och producerat kollektionen.Kollektionen Neo-EX möjliggör ett nytt sätt att uttrycka sin modekreativitet utan att lämna ett negativt fotavtryck på miljön.

Den limiterade kollektionen består av 19 produkter som kostar mellan 100 – 300 SEK. Kollektionen kommer endast gå att köpa via Carlings webbshop (www.carlings.com) från och med den 14:e november kl. 11.00. Alla intäkter från projektet går direkt till WaterAid. Ingeline Gjelsnes,
Marketing Manager Carlings, säger i ett pressmeddelande:

 
”Framtiden är här och vi behöver anpassa oss och vara relevanta för våra kunder och nästa generation. Här har vi hittat inspiration från gamingvärlden, som alltid är ett steg före. Vi har köpt ’Skins’ på Fortnite ett tag nu, detta är vår take på det”

Så, hur fungerar det?
1. Du köper en produkt från den digitala klädkollektionen Neo-Ex.
2. Du laddar upp en bild med den posering du vill att klädesplagget ska sitta på.
3. Carlings 3D-designers monterar kläderna på bilden, så det ser ut som du bär
klädesplagget i det verkliga livet.
4. Du får bilden skickad till dig, klar att publicera online.