Brooklyn Nets har landat i Paris för deras nästa NBA-match och olika aktiveringar runtomkring. I samband med detta gör man nu gemensam sak med KidSuper och fotbollslaget Paris Saint Germain för ett gemensamt merchsamarbete.

Besöket i den franska huvudstaden är en del av en serie av Brooklyn-inspirerade upplevelser som varierar från sport och mat till musik och mode. I Paris ställs Nets mot Cleveland Cavaliers och inför matchen har Colm Dillane designat en speciell matchtröja som kommer att säljas på Sonny’s Pizza (för tillfället under namnet The Brooklyn Nets Pizzeria), en amerikansk pizzarestaurang nära Place de la République. Ron Goldenberg, vice-chef för internationell marknadsföring och innovation för Brooklyn Nets, säger i ett uttalande:

“We’ve spent months curating an intentional campaign to bring the best of Brooklyn to Paris and celebrate the unique connection between both markets — something Colm has demonstrated through his previous projects.”

Dillane kommer också att visa upp sin höst/vinterkollektion för män i Paris den 20 januari. Andra aktiviteter i samband med Brooklyn-firandet i Paris inkluderar en orkesterhyllning till Notorious B.I.G. samt en “uppslukande” upplevelse på Carreau du Temple där man ska kunna skapa skräddarsydda baskettröjor med KAWS.

Brooklyn Nets möter Cleveland Cavaliers den 11 januari 2024 på Accor Arena. Mer info här!

Foto: Kidsuper X Brooklyn Nets X Paris Saint-Germain