Muhammad Ali är en av världens mest hyllade idrotts- och kulturpersonligheterna genom tiderna. Han fick sitt erkännande som idrottsman och aktivist, samt även som underhållare och poet. Denna mångfacetterade ambition fångar kärnan i BOSS nya varumärkesidentiteten, som lanserades i januari 2022. Nu lanseras en BOSS x Muhammad Ali-kapselkollektion – ett samarbete med Authentic Brands Group (ABG), som i samarbete med Lonnie Ali, förvaltare av Muhammad Ali Family Trust (MAFT), äger Muhammad Ali Enterprises.

Under mars lanseras fem produkter i kapselkollektionen i begränsad upplaga, som hyllar Ali och hans banbrytande karriär. Kapseln kombinerar utmärkande basplagg och matchande accessoarer – som T-shirts tryckta med konstverk av den unga boxaren och kepsar med smeknamnet “G.O.A.T.” (Greatest Of All Time) i en neutral palett av svart, kamel och vitt. Kampanjbilderna för kollektionen visar stilarna animerade inuti en boxningsring, snurrande framför kameran, fintar uppercuts och högerkrokar.

BOSS planerar även att lansera ytterligare kapselkollektioner, inspirerad av dåtida och nutida ikoner, under de kommande månaderna som en del av sin “BOSS Legends”-serie. Varje kollektion kommer att inspireras av en legendarisk person där en del av vinsten doneras till en välgörenhetsorganisation.

Muhammad Ali-kollektionen kommer att finns tillgänglig i BOSS-butiker över hela världen och online.

SR22_BOSS_MUHAMMAD_ALI_002
SR22_BOSS_MUHAMMAD_ALI_004(1)
SR22_BOSS_MUHAMMAD_ALI_004
SR22_BOSS_MUHAMMAD_ALI_005
SR22_BOSS_MUHAMMAD_ALI_006
SR22_BOSS_MUHAMMAD_ALI_014

Foto: BOSS

65ba07add7a32f7b0a037f23