Det svenska sko- och klädesmärket Axel Arigato har blivit en framgångssaga. Seanste åren har varumärket lanserat en mängd framgångsrika skomodeller och olika plagg, samt ingått samarbeten med olika artister för olika turnékoncept. I en nypublicerad intervju med Drapers har medgrundarna Albin Johansson och Max Svärdh berättat om resan från starten och hur företaget tagit stora kliv framåt:

“We’ve continued to innovate ourselves. Like last year in spring, we had nightclub events in London for three weekends and we hadn’t done that before. If we would have been doing the same things as we did in 2017 or 2018, it wouldn’t be exciting. We would be as boring as many of the larger brands.” – Albin Johansson

Vidare berättar Max Svärdh i intervjun om ambitionen som lagt grund för framgångarna:

“Our ambition was to be something much larger than a white sneaker. I think a lot of other brands are just getting stuck in one place, while we actually have been able to evolve from that plain white sneaker.”

Inför våren 2023 lanserar Axel Arigato nu den nya sneakermodellen Rush, inspirerad av vintage löparskor av klassiskt snitt. Produkten beskrivs som följer:

“The men’s Rush sneaker draws from old-school sporting shoes and has a distinctive, angular silhouette. Each pair has been responsibly handmade in Portugal from LWG-certified leather and recycled PES sourced from plastic bottles.”

Axel Arigatos nya sneakermodell Rush finns tillgänglig via Axelarigato.com