Unika möten mellan kreatörer i framkant inom konst, design och musik.

adidas Originals lanserar idag sin nya globala kampanj Unite All Originals. Kampanjen bygger på samarbeten mellan ett antal utvalda artister och kreatörer, som agerar i framkant inom sina respektive områden och en av dem är Sverige-aktuella Iggy Azalea som värmer upp för Nas nu torsdag 14:e mars på Berns i Stockholm.

I centrum för lanseringen är siten www.adidas.com/unite, där en app låter besökaren experimentera med unikt innehåll från de olika artisterna och konstnärerna.  I samband med lanseringen av appen har också en film producerats, där musik från DJ/producenten A-Trak möter det visuella uttrycket från regissören och konstnären So-Me.

 
– adidas Unite All Originals handlar om att förena kreativitet och möjliggöra samarbeten mellan kreatörer från vitt skilda områden. Den här satsningen lyckas verkligen med detta. Appen är ett innovativt sätt att presentera innehållet på nätet, och visar upp många olika typer av originalitet inom olika discipliner. Här presenteras möten mellan olika uttryckssätt, allt från musikproducenter till designers och digitala konstnärer till skulptörer. adidas Originals sammanför människor för att skapa nya former av originalitet, säger Filip Göransson, Nordisk PR-chef på adidas.

De utvalda kreatörerna:
Heroes X Villains, musikproducent (USA)
Colin Solal Cardo, videographer (Frankrike)
Felipe Yung a.k.a. Flip, 2D-konstnär (Brasilien)
Evan Roth, digitalkonstnär (USA)
Geoff Lillemon, digitalkonstnär (USA)
Grace Tang, 3D-konstnär (Kina)
Iggy Azalea, Hip Hop-artist (Australien)
Stööki, designers (UK)
A-Trak, DJ/Producent (Frankrike)
So-Me, Regissör, grafisk designer (Frankrike