Sverige bär landslagströjor från adidas under pågående fotbolls-VM i Ryssland, vilket även flera andra länder som Tyskland, Ryssland, Spanien, Argentina, Belgien, Columbia, Mexiko, Egypten, Marocko och Iran gör under mästerskapet. adidas är även officiell sponsor till FIFA World Cup™ och tillhandahåller även matchbollen, Telstar18.

Idag meddelar Svenska Fotbollförbundet och adidas att partnerskapet för produkter, till damlandslaget, herrlandslaget, ungdomslandslag, fansprodukter och landslagets fotbollsskola, förlängs med hela sex år. Håkan Sjöstrand, generalsekreterare på Svenska Fotbollförbundet, säger i ett pressmeddelande:

“Vi är väldigt glada över att vi fortsätter vara en viktig global partner till adidas, sida vid sida med stora nationer som Tyskland, Belgien, Spanien och Argentina. adidas står för kvalitet, professionalitet och fantastiska produkter, dessutom finns det en stark värderingsmässig gemenskap mellan oss. Utan tvekan är de en perfekt partner till SvFF.”

Partnerskapet har under åren haft flera starka och gemensamma aktiveringar och produktlanseringar som man gemensamt vill förvalta och fortsätta
bygga vidare på. Målet är att skapa nya ikoniska produkter inför kommande nations league, VM och EM. Sven Moser General Manager adidas Norden säger vidare:

“Vi anser att detta är det största hedersuppdrag du kan ha i Svensk fotboll och som marknadsledande inom fotboll var det självklart att vi ville förlänga vårt partnerskap med Svenska Fotbollförbundet och utrusta de olika landslagen. Vi vet att genom sport har vi styrkan och möjligheten att förbättra människor liv och detta är något vi delar med Svenska fotbollförbundet.”

SVERIGE!!!! ??⚽️ Tack @adidas ?

Ett inlägg delat av Kingsize Magazine (@kingsizemag.se)