Acne Studios är inte ovana vid att skapa och erbjuda flera olika stilar med sina kläder. Nu presenteras en herrkampanj för deras vår/vinterkollektion för året 2024. Kollektionen beskrivs som “rebellisk, sexig och cool”, och tar avstamp i de starka dragen och karaktären i denimkulturen.  

Jonny Johanssons klädmärke tar inspiration från flera olika tidsperioder för att skapa en unik stil, som blivit beskriven som “den moderna cyber-motorcyklisten”. I kollektionen har man valt att blanda olika siluetter, både mer avslappnade oversized-passformer och mer kroppsnära plagg, men också både högmidjade- och lågmidjadebyxor.  

Förutom olika siluetter används även en rad olika material i kollektionen. Man har valt att blanda mjukare och hårdare textilier som läder, denim, fuskpäls och voiletyg. För att behålla den tuffare rebelliska stilen drogs inspiration från 2000-talet och framtiden. Detta genom plagg som kroppade fodrade jackor, microlinnen och baggy denim, som presenteras i olika färger och strukturer. 

För att marknadsföra kollektionen har man tagit hjälp av den amerikanske artisten Yves Tumor, som matchar den rebelliska och coola stilen. 

“Yves felt just right for the collection, they are one of those people who are true to their art. They also embody the space age, cyber psychedelic vision and at the same time they are super rock”, säger Johansson om valet att arbeta med artisten. 

“The way they pull a look together feels very in the spirit of the collection. Yves has all these different sides, which to me, represents what a true rebel is: a person you want to be, who doesn’t give a shit but makes immaculate choices”, avslutar Johansson.

Se ett urval av bilder nedan.

Foto: Acne Studios