Från och med juni i år kommer Nordic Entertainment Group (NENT Group) att lansera V-varumärket på sina betal-TV-kanaler på alla nordiska marknader. V-varumärket ersätter det nuvarande Viasat-varumärket, och i framtiden kommer V-varumärket att definiera logotyper och den visuella identiteten på NENT Groups sport-, film- och seriekanaler. Omarbetningen omfattar följande kanaler:

• Sportkanalerna: V Sport Ultra HD, V Sport Golf, V Sport Live, V Sport Football, V Sport Hockey, V Sport Motor och V Sport Premium
• Filmkanalerna: V Film Premiere, V Film Action, V Film Family, V Film Hits
• Seriekanaler: V Series

– Denna omprofilering ger en uppdaterad och modern look till våra betal-TV-kanaler. Samtidigt återspeglar V-varumärket Viasat-arvet som vi har byggt upp i Norden under de senaste 30 åren. Våra tittare förknippar oss med det bästa inom underhållning – från den bästa live-sporten till de största filmerna och serierna. Genom det uppdaterade varumärket kommer vi att stärka denna position ytterligare under de kommande åren, säger Johan Martis, Head of Wholesales SE, Nordic Entertainment Group.


Visa det här inlägget på Instagram

Du får bara välja en! ☝️ #viaplaybinge

Ett inlägg delat av Viaplay Sverige (@viaplaysverige)