Som den första rapparen någonsin.

Nu är det dags för Megan Thee Stallion att ta sin utstrålning och karisma till tv-branschen. “The Houston Hottie” blir nu den första rapparen att skriva på en exklusiv first-look deal med Netflix, vilket bör innebära att vi får se henne både producera och skådespela i kommande produktioner.

“I’ve always had a passion for telling creative and entertaining stories, so I’m thrilled about this partnership with Netflix. Venturing into production is the next step in my journey as an entrepreneur and I can’t wait to bring all my ideas to life and for my Hotties to watch”, säger Megan i ett uttalande.

“Megan is a multi-talented creative force who has consistently made her mark on culture. She’s always growing and evolving as an artist, and we’re thrilled that she’s making a home at Netflix for this next chapter in her journey”, säger Tracey Pakosta, komedichef på Netflix.

Streamingtjänsten har tidigare teamat upp med rappare som Travis Scott, Killer Mike och Ludacris – men tillsammans med namn som Beyoncé, Steven Spielberg och Leonardo DiCaprio bildar hon en liten klubb som fått en liknande deal med Netflix.

Det är dock inte det första företaget som hon samarbetar med, snarare det senaste i raden. Tidigare i år teamade Nike upp med rapparen för deras kampanj “Play New” och i oktober skapade hon sin egen “Hottie Sauce” för snabbmatskedjan Popeyes. Hon tilldelades också flera utmärkelser under 2021, inklusive tre Grammys, och blev den första rapparen att fronta omslaget av Sports Illustrated.

Den största personliga bedriften har dock varit att ta examen från Texas Southern University, vilket var ett löfte hon gav till sin bortgångna mor.

“I want to get my degree because I really want my mom to be proud. She saw me going to school before she passed … I’m doing it for me, but I’m also doing it for the women in my family who made me who I am today”, sa Megan till PEOPLE i juni 2020. Hon tog examen i hälsovård.

Foto: Pressbild / Atlantic Records

65ba07add7a32f7b0a037f23