För att uppmärksamma att HBO fyller 50 år den 8 november lanseras idag en kampanj i USA med titeln ”Fifty Years of Firsts”. I ett pressmeddelande går att läsa:

“HBO har under ett halvt sekel varit banbrytande i att förändra och forma lanskapet för tv, film, dokumentärer, drama, komedi, nyheter och sport. Genom prisbelönat och hyllat berättande har HBO introducerat världen för karaktärer och berättelser som fångat tidsandan och förblivit relevanta.”

Med ”Fifty Years of Firsts” firas detta kulturarv samtidigt som strålkastaren riktas mot det som är att vänta.

Casey Bloys, innehållschef för HBO och HBO Max, säger:

– HBO:s arv är berättandet av banbrytande historier. “Fifty Years of Firsts” hyllar skaparna av de verk som lyft hela upplevelsen av underhållning, samtidigt som vi sätter ljus på de som kommer fortsätta att göra det i HBO:s framtid. Vi gläds åt att få återuppleva dessa ögonblick tillsammans med våra fans och att få hedra våra briljanta berättare.

Under 50 dagar fram till jubiléet delar HBO en mängd exklusiva förhandsglimtar, bland annat trailerpremiärer, bilder på skådespelare och bakom-kameran-material samt tidigare ej publicerade klipp, från kommande HBO-originalserier som “The Last of Us”, “The White Lotus”, “We’re Here”, “Succession” och många fler.

Firandet börjar idag med ett exklusivt klipp från det sjätte avsnittet av succéserien “House of the Dragon”, som har premiär på HBO Max den 26 september.

Se klippet och kampanjfilmen nedan!

Foto: HBO

65ba07add7a32f7b0a037f23