A$AP Rocky medverkar i lanseringen av spelet.

EA och Criterion har inlett en serie samarbeten med några av världens mest inflytelserika modeinnovatörer: Palace, Versace, Puma, Namilia, Vans, Danielle Guizio och många fler. Modehusen kommer var och en bidra med sin stilistiska vision och kommer i olika grad sätta sin prägel på bilar, dekaler, kläder och skor i spelet “Need for Speed ​​Unbound” – som släpps över hela världen den 2 december.

“Need for Speed ​​Unbound”‘s modesamarbeten har kurerats av spelets modechef, tillika chefredaktör för den brittiska kulturtidningen Wonderland: Toni-Blaze Ibekwe.

“Med dessa partnerskap suddar vi ut gränserna mellan verkligheten och digitalt innehåll, och min förhoppning är att fansen anammar friheten att uttrycka sig genom kläder i spelet, och tillämpar några av sina “vågade” val i verkligheten.”

Toni-Blaze Ibekwe, via pressmeddelande.

Spelet fokuserar på en unik visuell stil som blandar element från gatukonst med de mest realistiska bilarna i spelseriens historia. Dessa partnerskap är en del i ambitionen att sudda ut gränserna mellan verklighet och spel. Under de kommande veckorna kommer EA och Criterion att avslöja ännu fler samarbeten.

“Need for Speed Unbound” går att förbeställa på PlayStation 5, Xbox Series X|S och PC via Origin, Steam och EA-appen. Sedan tidigare står det klart att A$AP Rocky medverkar i spelet och med musik till detsamma.

Foto: Criterion/Electronic Arts