Artisten och producenten Yuniko har det senaste året jobbat med artister som LAS och Phelix, remixat låten “Snap” av Jireel och signerat remixavtal med Universal & Stadsbild i samband med Achee Flips “Guds bästa barn”, som släpptes i dagarna.

I dagsläget är Yuniko aktuell med singeln ”Adidas” som är en hyllning till varumärket med tolkningar av självkänsla, strävan att ta sig framåt och att bryta sig ur förortens stereotyper. Singeln lägger även grunden för debutrapparen Connor som präglar låten med sitt aggressiva men samtidigt avslappnade flow.

“Jag och mina vänner har vuxit upp med Adidas som en del av vår identitet vilket har fött driv, skapat team och byggt självkänsla. Låten är även en hyllning till drivna krafter i förorten som trots ett hårt klimat fortsätter att kämpa för att nå sina drömmar och skapa ett liv att vara stolt över. Med raden ‘orten den har ambition inte bara ammunition’ menar Yuniko att förorten förtjänar strålkastare på annat än bara skottlossningar och kriminalitet.”

Singeln “Adidas” är producerad av Yuniko och mixad samt mastrad av Jiyar Yousefi. Tillsammans har Yuniko, Connor, Jiyar Yousefi och Art Director Palmer bildat kollektivet “LAGET” med målsättningen att i framtiden kunna hjälpa lovande profiler och artister med musikproduktion, PR, uppbyggnad av varumärke och visuella uttryck. Inom kort släpps musikvideon till ”Adidas” och följs sedan upp av kommande singeln ”Chop Chop” som är en helproduktion av kollektivet.

65ba07add7a32f7b0a037f23