Trion signad till Sony Music bjuder in företag att synas på kommande skivan "Sellout".

Trion Som Fan släpper den 17:e februari debutalbumet “Sellout” på Sony Music. Just titeln “Sellout” är inte bara en titel, utan i det här fallet är det något man tar till i praktiken, till 100 procent. Att “sälja ut” sig alltså.

Sellout har länge haft en negativ klang och något av det sista man vill vara inom hiphop-kulturen, men trion beskriver det enligt följande:

“Vi anser att det förekommer ett visst mått av hyckeli på denna punkt. De allra flesta större rapartister är på ett eller annat sätt knutna till något av de största musikbolagen och samarbetar flitigt med globala hyperkapitalistiska företag”

Antingen säljer man ut sig helt och hållet eller inte alls resonerar bandet med andra ord och därför erbjuder man nu företag att köpa annonsplats för en engångskostnad på det kommande skivomslaget.

Som annonsör betalar man olika priser beroende på hur många pixlar man vill ta upp på skivomslaget. Mer information om Som Fan’s sellout-projekt hittas på http://somfan.biz

Albumet kommer förövrigt att gästas av Jaqe, Timbuktu, Simon Emanuel och Silvana Imam och släpps 17:e februari.

https://www.kingsizemag.se/nyheter/som-fan-signar-skivkontrakt-med-sony-music-se-musikvideo-till-nya-singeln-taxi/