BUBS är just nu ett av världens mest hajpade varumärken. Det senaste året har efterfrågan på BUBS godis varit så stor världen över, att godiset säljer slut. På sociala medier har BUBS flera miljarder visningar med kreatörer som provsmakar godis, skapar egna recept och smakkombinationer. För första gången kan nu BUBS-fans bära sina favoritgodisar – varumärket lanserar en egen klädkollektion. Dessutom får det älskade godiset en ny design.

Efterfrågan på BUBS godis har varit hög i många år, men under de senaste åren har intresset exploderat, både i Sverige och internationellt. BUBS släpper nu för första gången en egen kollektion – så att alla BUBS-älskare kan klä sig i sina favoritgodisar. Kollektionen är unisex och går i pastelliga toner. Den består bland annat av hoodies, collegetröjor, bucket hats, T-shirts och kepsar.

“Att BUBS nu lanserar sin allra första klädkollektion känns som ett naturligt nästa steg. Vårt godis har länge varit en snackis, nu vill vi ge chansen att bära sin kärlek till BUBS på utsidan också” , säger Helena Sandström, marketing manager, BUBS. Under hösten 2025 lanseras dessutom en ny och mer modern design för BUBS förpackningar och logga. Smakerna och den luftiga texturen är densamma, men uttrycket är nytt. Den nya designen speglar BUBS lekfullhet och gör varumärket mer enhetligt. Alla produkter samlas under namnet BUBS, vilket innebär att undervarumärket Goody försvinner. Den ikoniska BUBS-formen och texturen lyfts också tydligare fram i designen.

BUBS klädkollektion säljs exklusivt på bubsmerch.se från den 25 september. Den nya påsdesignen rullas ut i dagligvaruhandeln under perioden vecka 37–42.

AMANDA NILSSON