För ett halvår sedan uppmärksammade Spotify och FC Barcelona att Drake uppnått 50 miljarder streams, genom att ta fram en unik OVO-matchtröja inför det episka mötet mellan Real Madrid och FC Barcelona. Kingsize Magazine fanns på plats för presentationen av det unika samarbetet och fick samtidigt se Barca spela Champions League-match mot Inter på Spotify Camp Nou.

Inför säsongens andra stormöte mellan La Liga-giganterna presenterar nu FC Barcelona och Spotify ytterligare en unik matchtröja med den spanska superstjärnan Rosalía – som under 2022 var den mest streamade spanska artisten globalt, samt den den mest streamade kvinnliga artisten globalt. Den speciellt framtagna tröjan kommer att bäras vid inmarschen för El Clásico på Spotify Camp Nou. Marc Hazan, Spotify’s VP of Partnerships, säger i ett pressmeddelande:

“We’re honored to give up the Spotify space on the FC Barcelona shirt to celebrate ROSALÍA, who is the top Spanish artist on Spotify in 2022. It’s a chance to continue the celebration of our unique partnership with FC Barcelona and continue to bring the worlds of football and music together.”

El Clásico-matchen mellan FC Barcelona och Real Madrid spelas nu på söndag 19 mars kl. 21.00 och visas på C More.