Produktionsbolaget Starz tillkännager idag att deras internationella streamingtjänst Starzplay nu kommer att bli Lionsgate+. Rebrandingen appliceras i 35 länder och sammanfaller med ett nytt manér och ny grafisk profil som lanseras globalt imorgon, den 29 september 2022.

Den nya grafiska profilen, färgpalett och designelement kommer att lanseras i USA och sedan rullas ut på majoriteten av streamingtjänstens marknader. Starzplay kommer därför att byta namn till Lionsgate+ på alla marknader, bortsett från i USA och Kanada, där Starz kommer att förbli Starz.

– Vi upptäckte tidigt potentialen i den globala OTT-marknaden och under de senaste åren har vi byggt upp en global streamingtjänst som har blivit en plats för serieentusiaster som söker förstklassiga, provocerande program. Att nu verka under Lionsgate+ internationellt ger oss en distinkt och differentierad identitet på en alltmer berikad marknad. Vi bygger också på varumärkesvärdet i Lionsgate-namnet som vår omfattande forskning har visat är starkt runt om i världen. Trots separationen mellan Starz och Lionsgates studioverksamheter kommer Lionsgate-varumärket att fortsätta att vara värdefullt för framgången av vår internationella plattform, säger Jeffrey Hirsch, President och VD för Starz.

Lionsgate+-prenumeranter kommer få tillgång till ett stort bibliotek av exklusiv premiumunderhållning, inklusive originalserier med globala premiärer samma dag som i USA. Exempelvis den politiska thrillern “Gaslit” och den kommande serien “Dangerous Liaisons”. Men också hela samlingen serier utspelade i det framgångsrika “Power”-universumet. Lionsgate+ är också hem för spanskspråkiga originalserier, så som det kritikerrosade dramat “Señorita 89”, sci-fi-thrillern “El Refugio” och kriminaldramat “Express”.

Foto: Starz / Sky TV