Dynasty är en artist som lever för att uppträda. Hon sa det till oss i intervjun innan spelningen, det står i hennes bio och hon har sagt det i många intervjuer. Det är lätt att säga att man blir bättre på scen och att man når nya höjder tillsammans med en publik som man får kontakt med, men alla lyckas inte. Det gör Dynasty.

Det är ett Fasching som är långt ifrån fullt men det bryr sig inte Dynasty om, för de som är där är “real fans” som hon säger. Hon får bra kontakt med publiken från sekund ett och har oss i sitt grepp hela konserten igenom. Hon, liksom Jeru The Damaja i samma lokal för ett par månader sedan, skapar en intim och familjär stämning i publiken där alla är glada och Dynasty känns som en av “oss”.
Hon kör låtar från debutskivan “A star in life’s clothing” och även om konserten kunde varit längre så gör hon det riktigt bra. “Magnificent”, “After Laughter” och “Supadynasty” gör mig extra glad denna kväll. I den sistnämnda låten fick jag gåshud när Dynasty startar låten med en fantastisk attityd och raderna: “This beat is so hard and it’s about to be molested / Y’all are about to catch a predator – I’m about to be arrested…”.

Queensbördiga och Tampa-residenten Dynasty är här för att stanna. Och stanna gjorde hon även efter konserten igår, i flera timmar, för att umgås med fansen och som hon själv sa: “Find me a Swedish man!”. Var ni inte på Fasching igår så missade ni en riktigt bra spelning och ännu bättre lär det bli nästa gång hon kommer hit och är ännu varmare i kläderna. Då blir det slutsålt vågar jag lova…