Igår avgjordes One Show Entertainment i Los Angeles. Den skandinaviska kreatörsduon Rasmus Keger och Morten Halvorsen samt Designern Rasmus Wängelin plockade hem två guld till R/GA New York för deras Adam Tensta-kampanj “One Copy Song”.

Kampanjen lanserar Adams nya singel i endast ett digitalt exemplar på Facebook. Bara en person i taget har tillgång till låten och får sedan skicka den vidare till nästa person.

– Jag har alltid ögonen öppna för nya och intressanta sätt att förmedla upplevelsen av och kring musik. När jag blev presenterad för idén om ‘One Copy Song’ av Rasmus, så kände jag idén direkt. Jag har alltid varit intresserad av konceptet “exklusivitet” och jag minns själv hur det var när jag stod i kö för att få köpa sin favoritartists nya singel på Pitch eller Mega Store när jag var yngre. Med låten Pass It On och konceptet kring One Copy Song (som jag skrev tillsammans med producenten Tinitus) presenterades nu mina lyssnare inför ett nytt sätt att uppleva musik, säger Adam Tensta.

Kampanjen knep första pris i både Branded Applications och Music. I juryn fanns representanter från reklambyråer och nöjesbranschen, som till exempel NBC och
skivbolaget Interscope Records som har artister som Dr Dre, Lady Gaga och Lana Del Rey i sitt stall.

– Väldigt roligt att vi har fått möjligheten att visa upp idén för de tunga namnen i underhållningsbranschen och musikindustrin. Musik är något som ligger oss varmt om hjärtat. Vi är oerhört glada, säger Morten Halvorsen.

Ställ dig i kö här: http://apps.facebook.com/justpassiton/

AT – OCS from Morten Halvorsen on Vimeo.