För dagens generation är det viktigare än någonsin att visa sin tillhörighet, vad man tycker om, vart man kommer ifrån och vad man står för. Det kan vara genom tatueringar, smycken, varumärken, hur man utrycker sig i tal eller skrift eller vad man har på sig. Sneakers är världens mest använda klädsel men skosnören är generiska. Det vill nu RepLaces ändra på.

Det nya svenska skosnöremärket erbjuder unika skosnören där man kan reppa vart man kommer från, eller vilket lag man håller på, oavsett bakgrund.

“Vår ambition är att bärandet av produkten leder till ökad dialog med främlingar på gatan, arenan, gräsplanen, eller tunnelbanan”, skriver RepLaces i ett pressutskick.

Skosnörena är baserade på de tre tunnelbanelinjerna: röda, gröna och blåa samt de tre Stockholmsklubbarna Hammarby, Djurgården och AIK. De finns i två storlekar: 100 och 120 cm. För varje såld RepLaces sponsras 10kr till ett årligt stipendium som jobbar med integrationsprojekt och till organisationer som håller supporterkulturen vid liv.

RepLaces kostar 139 SEK och går att köpa via deras hemsida.

Se bilder nedan!

RepLaces-2021-L
RepLaces-2021-S
Aik adidas
Aik
air jordan röda linjen
Airmax blåa linjen
Blåa Leo 2
blåa linjen produkt
Blårandigt produkt
club c gröna linjen
Djurgården reebok
grona_linjen produkt
Grönvit produkt
Hammarby
Linka gröna skor
Röda linjen produkt
Studio DIF SKOR
Svartgul produkt

Foto: RepLaces