I början av 2022 stakade varumärket BOSS ut en ny riktning där mantrat att vara sin egen BOSS etablerades. Inför lanseringen av BOSS höstkollektion 2022 har varumärket samarbetat med en stjärnspäckad samling av profiler.

Precis som tidigare är Atlanta-rapparen Future med på tåget för den nya kampanjen. Samtidigt har den legendariska supermodellen Naomi Cambell för första gången hoppat på en BOSS-kampanj i och med med lanseringen av höstens plagg. Dessa två får även sällskap av modellen Kendall Jenner, skådespelaren Lee Min-ho, TikTok superstjärnan Khaby Lame, tennisspelaren Matteo Berrettini, löparen Alicia Schmidt och boxaren Anthony Joshua.

Den nya kampanjen är en del av HUGO BOSS-gruppens mer omfattande mål att öka den globala medvetenheten om sina varumärken inom ramen för CLAIM 5-strategin som introducerades förra året. Den nya VD:n Daniel Grider sade då:

“It is our vision to become the leading premium tech-driven fashion platform worldwide and in this context, we will revolutionise the way in which we interact with consumers. Our ambition is to double our business and to become one of the top-100 global brands.”

FW22_BOSS_Campaign_Anthony_Joshua_002_sRGB
FW22_BOSS_Campaign_Kendall_Jenner_001_sRGB
FW22_BOSS_Campaign_Khaby_Lame_001_sRGB
FW22_BOSS_Campaign_Lee_MinHo_001_sRGB
FW22_BOSS_Campaign_Naomi_Campbell_001_sRGB

Foto: Hugo Boss Group