Burna Boy lanserar ny klädeskollektion med brittiska boohooMAN


 

 

Brittiska boohooMAN är en global aktör inom kläder, streetwear och mode på nätet. Sedan 2016 har boohooMAN.com genomfört framgångsrika kampanjer och designpartnerskap med kända artister som Tyga, French Montana, Swae Lee och Quavo. Nu har turen kommit till den nigerianske superstjärnan Burna Boy, aktuell med nya albumet “Twice As Tall”. Samarbetet mellan Burna Boy och boohooMAN som tagits fram genom digitala möten mellan Lagos i Nigeria och Manchester i Storbritannien, på grund av karantänkrav under coronapandemin.

 

Kollektionen består av hela 120 produkter som alla är kopplade till Burna Boys ambition att sätta den afrikanska kontinenten på kartan. Cleveland Campbell, Creative
Brand Manager på boohooMAN, säger i ett pressmeddelande:

 

– Twice As Tall inspirerade ett koncept. Under hela fotograferingen framställdes Burna Boy som en manlig förebild. Min vision var att skapa ett fönster mot mänsklighetens förflutna, nutid och framtid med bilder influerade av oxymoron. Animering har använts för att skapa och förbättra en surrealistisk fantasiupplevelse.

 

 

Burna Boy själv kommenterar vidare kollektionen och samarbetet:

 

– Mode är ett uttryckssätt; vad du bär kan direkt återspegla din nuvarande sinnesstämning och tillstånd. Så med den här kollektionen ville jag att varje enskild individ skulle inkluderas, oavsett vad du gör eller vilken livsstil du lever. Första steget var således också att se till att kollektionen skulle bli tillgänglig och åtkomlig för alla.

 

 

 

3
6
7
8
Burna5
Burna6

 

 

 

Kollektionen består av matchande set, hela looks och accessoarer att bära till kläderna. Plaggen inbegriper även enkla siluetter, grafiska T-shirtar med ljusa färgpaletter. Från matchande set, bombarjackor och accessoarer är den skräddarsydda B-logotypen den röda tråden genom hela kollektionen. Här finns också mönstrade skor, huvudbonader och axelväskor samt trendiga batikmönster och unika acid-tvättar, tillika denim, bekväma set i mjuka material och lapptäcksdesign. Bland produkterna syns också färger som knallgult, fuchsia och grönt, med koppling till den nigerianska flaggan.

 

– För mig är Burna Boy en pionjär inom ljud och stil. Allt han står för stämmer överens med våra grundläggande ståndpunkter. Det här samarbetet var stort för oss och jag är så glad att Burna Boy är en del av familjen, säger Samir Kamani, VD på boohooMAN.

 

 

BoohooMAN x Burna Boy-kollektionen kommer att finnas tillgänglig på boohooMAN.com och boohoo.com från och med onsdagen den 30:e september 2020.

 

 

BoohooMAN - 15-09-2020-2379_w
BoohooMAN - 15-09-2020-2467_w
BoohooMAN - 15-09-2020-2509_w
BoohooMAN - 15-09-2020-2596_w
BoohooMAN - 15-09-2020-2642_w
BoohooMAN - 15-09-2020-2724_w

 

 

Foto: boohooMAN

 



Publicerat:
Redaktionen



NULL