Det har snart gått tio år sedan Chris Brown dömdes till 180 dagars samhällstjänst efter att ha misshandlat Rihanna. Av den anledningen är det inte konstigt att sångerskan blev extra upprörd efter att en användare uppmärksammat en Snapchat-annons med budskapet “Would you rather: Slap Rihanna or punch Chris Brown?”. Kort därefter gick hon ut på sociala medier och uppmanade sina fans att bojkotta appen vilket har lett till att ett stort antal användare lagt upp bilder på sig själva radera Snapchat från sina telefoner. Detta rapporteras enligt MarketWatch ha resulterat i Snapchats aktier nu sjunkit med 4.7 procent.

En talesperson för Snapchat har gått ut och bett om ursäkt för incidenten till USA TODAY:

“This advertisement is disgusting and never should have appeared on our service. We are so sorry we made the terrible mistake of allowing it through our review process. We are investigating how that happened so that we can make sure it never happens again.”

I den mediastorm som redan råder kring bl.a. klädmärket H&M och tvivelaktiga annonser lär fortsättning följa.