"Jag kom på mig själv sitta bitandes på mina naglar "

När det gäller filmer brukar jag vara otroligt kräsen och det är något som jag får höra varje gång jag ska kolla på film med mina vänner. Vet exakt vad jag vill kolla på beroende vilket humör jag är på. Och denna dag som jag skulle på förhandsvisningen på den nya filmen Battleship, producerad och regisserad av Peter Berg, jag var på ett humör som
inte var på topp.

I alla fall gick jag till biografen där filmen skulle visas och satte mig ner i den röda fåtöljen och var redo för vad jag trodde, ännu en film om att världen kommer att gå under. Det verkar ju vara en viss trend som går nu, att skrämma upp folk med att robotar och övernaturliga saker som ska få världen att gå under. Har fått lite nog av sådana sorts filmer. Men ack fick jag en käftsmäll tillbaka. Helt plötsligt sitter jag helspänd och kollar på filmen som ett barn som kollar på sin första actionfilm. Battleship är en mix mellan gamla godingen Top Gun och Transformers. Filmen grundar sig på Hasbros klassiska spel. Ljudeffekterna framkallade gåshud och rysningar samt specialeffekterna var heller inte något att klaga på. Dessa två tillsammans skapade en helhet som blev stark.

Jag kom på mig själv sitta bitandes på mina naglar och jag hade slutat kolla på klockan på min telefon. Då är det bra tecken på filmen är bra. Ingen har kunnat undvika Rihannas del i filmen. Hennes roll i filmen var den typiska hardcore bruden med tatueringar och putande läppar. Men som hennes första filmdebut var den helt klart godkänd. I filmen ser vi även Taylor Kitsch, Alexander Skarsgård och Liam Neeson.

Betyg: 4/5

///Cornelia Ekman