5ce71aed01aeb73c390c1be3
JimmyDurmaz-kampanjfoto-s
Broder John tillägnar låt till kampanj med Jimmy Durmaz – mot machokultur inom sport


 

 

Broder John släppte i fjol sin solodebut “Cool” som fick god respons inte minst för sina viktiga teman om att utmana traditionell manlighet och omklädningsrumsmentalitet. Nu får han ännu en viktig roll i och med den nya kampanjen #stoppaskitsnacket tillsammans med landslagsspelaren Jimmy Durmaz och Nöberu of Sweden. Det är den ideella organisationen Locker Room Talk som i måndags satte igång en nationell kampanj som består av inspelat material (se videon nedan), reklam i tunnelbanan, debattartikel undertecknad Jimmy Durmaz och framförallt låten “Snacket” som Broder John tillägnat kampanjen. Via Instagram skriver Broder John:

 

“jag har suttit i tusen omklädningsrum, från sex års ålders till pojklandslag och det har varit samma sak hela vägen. Vi har möjlighet att förändra det här nu, tillsammans och vi räknar med dig. Jag kan stolt säga att jag stödjer @selockerroomtalk med att tillägna min låt Snacket som officiell kampanjlåt för #stoppaskitsnacket .
Så det här är en uppmaning till alla som ser. Alla som gillar. Varenda kille, man och idrottsman jag har spelat med och emot. Hjälp oss att stoppa skitsnacket ⚡️ ”

 

 

Broder John är uppfostrad i omklädningsrummen och har spelat fotboll i såväl i länslaget som i elit-pojklandslagslägret och själv hört hur snacket kan låta. Med sin musik omdefinierar han manlighet genom att rappa om förväntningar på killar, grupptryck och skitsnacket i omklädningsrummet. Han är även aktuell med en Sverige-turne i bland annat Stockholm, Göteborg och Umeå.

 

 

 

 

 

 

 

 



Publicerat:
Redaktionen



5ce2597101aeb74f372e7cc2
NULL