UPDATE:

Nu finns T-post samarbete med TRANS94 att beskåda via T-postmag.com

“What do you do when you’ve spent the better part of a decade creating one of Scandinavia’s most respected urban brands, gathered the best hiphop artists and your label is topping all charts? You tear it down and start over. Babak Azarmi is on a mission, and it’s bigger than personal brands or temporary hype – say hello to TRANS94 and the Third Culture Kids.”

28/9 – 2017:
 

Umeåbaserade T-post har funnits sedan 2004 och har haft prenumeranter som Jay-Z och Banksy, gjort samarbeten med Alife, Staple och profiler som HAZE och Ricky Powell samt svenska Random Bastards bland många fler.

Nu meddelar streetwearmärket att ett samarbete i samband med nysläppta boken “Third Culture Kids” är på gång med TRANS94 (tidigare RMH), kollektivet bakom artister som Silvana Imam, Cherrie och Erik Lundin. Peter Lundgren, grundare av T-post® om bakgrunden till samarbetet:

“Första gången som jag träffade Babak var 2014. Vi diskuterade flera olika samarbeten, men av olika anledningar så lyckades vi inte lyfta något av dom. Men nu äntligen 3 år senare så blir det av, och vi kan inte vara stoltare.”

 

Termen “third culture kids” myntades ursprungligen av forskaren John och Ruth Useem för att beskriva barn till ambassadörer; ”barn som är uppvuxna i en kultur som skiljer sig från sina föräldrars”, eller ”barn som följt sina föräldrar in i ett nytt samhälle”. Babak Azarmi, drivande kraft inom TRANS94, relaterade till termen genom att själv växt upp i Sverige med internationella föräldrar.

THIRD CULTURE KIDS X T-POST® lanseras inom kort. Mer info via Tpostmag.com

Foto: Knotan

65ba07add7a32f7b0a037f23