Yoon Ahno-s
Nike presenterar nytt samarbete med kvinnliga streetwear-ikoner


 

 

Världsmästerskapet i fotboll för damer är precis runt hörnet och i samband med det stora eventet passar Nike på att presentera ett samarbete med fyra kvinnliga stilikoner inom streetwear.

 

 

De fyra designers som valts ut är Yoon Ahn från AMBUSH, KOCHÉs Christelle Kocher, Marine Serre och MadeMes Erin Magee. Samtliga ikoner har blivit tillbedda att skapa en kollektion som hämtar inspiration från det kvinnliga världsmästerskapet som drar igång den 7:e juni.

 

 

Nikes VD för den kvinnliga avdelningen, Rosemary St. Clair, har tidigare uttalat sig om det kommande kollektionerna till Vouge.

 

 

“We wanted to leverage the World Cup, a moment we believe will be a tipping point for women’s sport, to engage our ever-expanding global community of partners from the fashion, design and culture space in supporting and elevating female athlete voices and sports moments. Together, this collective represents a voice and spirit for the next generation of athletes.”

 

 

 

 



Publicerat:
Redaktionen



NULL