Stockholmbaserade fotografen Paul Edwards har under ett par års tid etablerat sig som en av de mest anlitade inom mode/musikbranschen. Han har bland annat arbetat med Cherrie och Silvana Imam och stod även för fotograferingen till Jireels kampanj med Carlings som även syntes i Kingsize Magazine nr 2 2018.

I slutet av november är Edwards aktuell med vernissage, som sker inom ramen för ett projekt vars syfte är att lyfta unga svenska kreativa talanger, med titeln “CONSCIOUS”. Hans utställning .Han kommer samtidigt att skapa en interaktiv del av utställningen där modellerna återskapar scenerna ur fotografierna. Pauls vision med “CONSCIOUS” är enligt ett pressutskick:

“…att nå till den bredare publiken inom konst – och kulturvärlden. Genom att visa sin konst vill Paul utmana de eurocentriska ideal och uppmana branschen att normalisera representationen av mångfald, som i sin tur ska uppmuntra andra normbrytande unga att våga ge uttryck för sin kreativitet.”

Utställningen hålls den 29–30:e november på Underground GT30, Grev Turegatan 26 i Stockholm. Projektet ägs av Halebop som kallas Creative Call. Syftet med det projektet är att ge unga talanger i Sverige en chans att nå en bredare publik.

Se Facebook-event


Visa det här inlägget på Instagram

I AM SCREAMINGGGG STYLED BY @vvasima MUA BY @mystudiostockholm

Ett inlägg delat av P A U L E D W A R D SS ? (@paul_edwardss)

65ba07add7a32f7b0a037f23